vrijdag 6 september 2013

New York

Boeh.... onze laatste volle vakantiedag is aangebroken. Maaaar we zijn wel in NY !!!

Ontbijten doen we vandaag in het hotel. We smeren wat brood, bakken een wafel en eten wat yoghurt met cereals. Het is genoeg voor voorlopig in ieder geval. Dan even terug naar de kamer voor de verzorgronde en de tas in te pakken.


Hop de shuttle bus weer in en naar de metro. Dit keer rijden we door naar Battery park waar we de Staten Island Ferry pakken. Vanaf de ferry heb je namelijk prima uitzicht op het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York. Als we aan de overkant komen stappen we meteen op de ferry terug en genieten we van het uitzicht.




Vanaf het ferry station lopen we door naar Wall street. Ook hier is het overal best druk. We maken een foto van de Charging bull en verlaten het gebied weer. 



Volgende stop is One World Trade Center. Hij is nog niet helemaal klaar maar de bouw schiet lekker op. Toen we hier 3 jaar geleden waren stond er nog helemaal niks.



We gaan in de rij staat voor het 9/11 memorial. Het is super indrukwekkend. Twee laaggelegen waterbakken markeren precies de plaatsen waar vroeger de torens stonden. Het wateroppervlakte wordt onderbroken door leegte. De bakken worden constant gevuld met water dat langs de muren naar beneden komt. Langs het monument is in koper een reling gebouwd waar alle namen van de slachtoffers in staan. pfff even slikken hier hoor. Ik zie de beelden nog altijd zo voor me.




Om even alles te laten zakken gaan we naar Central Park. We gaan gewoon lekker een stukje lopen en chillen in het gras en aan het water. Met New York op de achtergrond is het hier heerlijk vertoeven.





Dan pakken we de metro terug en zetten het Empire State Building nog even op de foto. In een footlocker vind ik toch nog een paar geweldig leuke groene all stars. Ik had mijn nieuwe van Canada al aangetrokken maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik heb pijn in mijn voeten en schuifel wat over Times Square. 


We hebben trek en zien een Applebee's. Prima voor ons laatste avondmaal. Rob gaat voor de surf/turf en ik voor de ribkes. Een lekkere cheesecake shooter gaat er nog wel in als toetje. Dan heb ik het helemaal gehad. Voetje voor voetje strompel ik naar de metro. Blij dat ik zit.


De shuttle bus van ons hotel staat toevallig net klaar. Er gingen nog andere mensen naar het hotel die ook bij ons de metro zaten. Prima, hoeven we niet te wachten.

Op de kamer pakken we de koffers en leggen alles klaar voor de reis terug. Telefoon aan de lader, douche en bedje in. Morgen lange dag naar huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten