woensdag 21 augustus 2013

Brussel - Philadelphia

De reis gaat weer beginnen. Dit jaar hebben we gekozen voor een rondje oostkust met een uitstapje naar Canada. We hebben alleen de vlucht, auto en de eerste hotels in Philadelphia en Washington DC geboekt. De rest zien we wel onderweg.

Na maanden wachten is het dan eindelijk zover. Op woensdag 21 augustus rijden we vanuit Spaubeek naar Brussel. Vanaf hier vliegen we met US Airways naar ons geliefde Amerika.
De reis voorloopt voorspoedig en op tijd komen we aan in Brussel. Na de nodige veiligheidschecks begint het wachten voor onze vlucht.

De vlucht is netjes op tijd. Het toestel is niet modern en heeft geen eigen schermpjes. Ondanks dat vermaken we ons met een spelletje op de Ipad en een boek. De 7,5 uur vliegen om en voor we het weten landen we in Philadelphia.

We hoeven gelukkig niet heel lang te wachten bij de douane. Onze esta was nog geldig dus we zijn er zo doorheen. We halen de koffers op en lopen naar buiten om een taxi naar de stad te nemen. Omdat we de eerste 2 dagen in Philly blijven is het handiger om de auto later op te halen.

We checken in bij ons hotel Holiday inn Historic District en gaan naar de kamer om even bij te komen.

Omdat het nog redelijk vroeg in de middag is gaan we de stad maar een beetje verkennen. We lopen het hotel uit en gaan op pad. Als eerste stoppen we bij de US Mint. Hier wordt alle kleingeld van Amerika gemaakt. Je kunt er een tour doen maar die slaan we even over.

Vanuit daar lopen we door naar het graf van Benjamin Franklin.

Dan gaan we verder naar Independance Hall. Hier werd op 4 juli 1776 de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring afgenomen.

Als je in Philly bent moet je natuurlijk gaan kijken bij de Liberty bell. Het is een van de bekende symbolen van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog en staat bekend als symbool voor de vrijheid. De klok werd op 8 juli 1776 geluid om de burgers van Philadelphia samen te roepen voor het voorlezen van de Declaration of Independance.

We gaan verder naar Washington Square park waar we nog een rondje lopen. Hier vind je ook het graf van de onbekende soldaat.

We doen lekker rustig aan en lopen nog een stukje verder de stad in richting een winkelcentrum. Ondertussen hebben we honger gekregen en gaan we na een rondje shoppen even naar het foodcourt om wat eten te halen bij de panda express. We nemen rijst met kip en delen een portie. Is toch altijd meer als genoeg.

Na het eten vinden we het goed geweest en lopen op ons gemak terug naar ons hotel. Daar gaan we lekker douchen en duiken ons bedje in. Het was een lange dag en het is tijd om te gaan slapen.