vrijdag 23 augustus 2013

Philadelphia - Washington

Goedemorgen !! Vandaag gaan we onze roadtrip beginnen. We pakken de koffer alvast in en lopen dan weer naar Mrs. K voor een lekker ontbijt.

We nemen weer een lekker eitje en zorgen dat we een goede bodem hebben. We checken uit en pakken een taxi naar het vliegveld naar de autoverhuur. Via rentalcars.com hebben we bij Dollar een Dodge Charger gehuurd. Na de nodige papieren staat er een mooie witte op ons te wachten buiten. We stellen de tomtom in en rijden richting Dutch Country, Penssylvania. We willen iets meer te weten komen over de Amish.

Na een uur en drie kwartier rijden we Lancaster binnen. We zien hier de eerste buggies al rijden (paard en wagen). Ik blijf het bijzonder vinden. Om nog meer te weten te komen stoppen we bij Amish Village waar we een rondleiding doen door een Amish huis en heel veel informatie krijgen van onze gids.

Buiten in de stal staan nog wat dieren en zien we nog wat buggies staan. Ook is er een klein schooltje te vinden.

We stappen onze Dodge weer in en rijden naar onze eindbestemming voor vandaag : Washington DC. Onderweg pakken we de tweede staat mee van deze vakantie : Maryland. Na 2,5 uur rijden komen we aan bij ons hotel the Westin. Hier is valet parking en we geven de sleutel dan ook af en de auto wordt netjes weggezet. We checken in en we hebben een mooie ruime kamer dit keer met een lekker kingsize bed.

We lopen het hotel uit en gaan op pad. We hebben nog wel wat uurtjes tijd hier. We lopen in een kwartiertje naar het Witte huis waar we even op bezoek gaan bij president Obama.

We lopen vanaf het Witte Huis de Mall op naar het Washington Monument. Dit werd opgericht voor de eerste Amerikaanse president George Washington. Met een hoogte van ruim 169 meter is het de hoogste obelisk ooit gebouwd. Het is gemaakt van marmer, graniet en zandsteen. Helaas staat hij op dit moment in de steigers.

Aan de andere kant van de Mall staat het Capitool. We lopen nog een klein rondje maar onze maagjes binnen zich te melden en we lopen langzaam terug naar het hotel.

Onderweg komen we een Ierse pub tegen waar we naar binnen gaan om een hapje te eten. We nemen een lekkere steak met frietjes en een flinke portie uienringen.

Na het eten lopen we terug naar ons hotel en duiken we het grote warme bed in.